Naslovnica Vijesti Kultura Autori izložbe traže ispriku Kristine Grubec

Autori izložbe traže ispriku Kristine Grubec

U sisačkoj Gradskoj galeriji Striegl otvorena je 16. travnja izložba akademskih umjetnika, sestre i brata, Petre i Gorana Nježića “Sjećanje na jednu misao  \ 300 naopakih križeva”. Povodom najave izložbe, koja dijelom tematizira proces nastanka i produkcije eksperimentalnog video spota za pjesmu “ 300 naopakih križeva” sisačkog benda ### u režiji Gorana Nježića, objavljeno je sljedeće priopćenje Kristine Grubec, v.r. predsjednice sisačkog ogranka Hrvatske konzervativne stranke:

“Obraćam se javnosti kao gradska vijećnica grada Siska i kao predsjednica gradske organizacije Hrvatske konzervativne stranke i na ovaj način želim iskazati nezadovoljstvo izložbom koja će se otvoriti dana 16.travnja 2015.godine u Gradskoj galeriji Striegl pod nazivom “300 naopakih križeva”. Ne ulazeći u “sadržaj” izložbe niti u autorske slobode smatram da je svakome jasno što znači pojam naopakog križa, a isto tako vodećim ljudima u Sisku bi moralo biti jasno je da je Sisak grad sa većinskim vjerničkim stanovništvom-koje god vjere stanovnici bili sigurno ih vrijeđa koketiranje sa sotonističkim značenjem naopakih križeva. Dakle u gradskoj galeriji grada Siska ne bi smjeli biti prezentirani sadržaji koji će na bilo koji naćin vrijeđati osjećaje i svjetonazore većine stanovnika ovoga grada. Nadalje, u pripremi je još jedan festival Željezara, za koji će se ponovo odvojiti pozamašan dio proračunskog novca, iako je prošle godine festival doživio debakl jer ga nije pogledao niti približno dovoljan broj ljudi da bi se pokrila uložena sredstva. Postavljam pitanje-kakav mi to grad postajemo? Građani su uništeni u socijalnom smislu, gospodarstvo ne postoji, privatni poduzetnici životare na rubu egzistencije, grad izumire jer mlade obitelji iseljavaju a natalitet je daleko manji od mortaliteta.Tako da se nužno postavlja pitanje…pa zar i nas preostale još treba i duhovno zlostavljati i ubiti?”

Odgovor autora Gorana Nježića prenismo također u cjelosti:

“Nakon uspješnog otvorenja izložbe pod nazivom “Sjećanje na jednu misao  \ 300 naopakih križeva” 16. travnja 2015. godine u gradskoj galeriji Striegl postavlja se pitanje vezano za javno priopćenje gospođe Kristine Grubec, predsjednice ogranka sisačke Hrvatske konzervativne stranke. Nakon čitanja navedenog priopćenja mom čuđenju nije bilo kraja. Kako je moguće da dotična gospođa na tako neprofesionalan i antikni način pristupa “problemu” jedne izložbe? Na stranu činjenica da čak i gore navedeno priopćenje spominje uništene građane u socijalnom smislu, gospodarstvo koje ne postoji, privatne poduzetnike koji životare na rubu egzistencije, grad koji izumire jer mlade obitelji iseljavaju, a natalitet je daleko manji od mortaliteta. Da li je moguće da je simbol našem gradu postao bitniji od surove stvarnosti? Da citiram svog prijatelja i koautora rada Svena Sorića:” Gašenje industrije prolazi u tišini, moral se zgraža nad rotacijom križa”. Gospođa Grubec u niti jednom trenutku nije stupila u kontakt samnom  ili galerijom Striegl tražeći objašnjenje prije objavljivanja svog priopćenja koje opasno graniči sa javnim klevetanjem. Izjava gospođe Grubec da “smatra da je svakome jasno što znači pojam naopakog križa, a isto tako da bi vodećim ljudima u Sisku moralo biti jasno je da je Sisak grad sa većinskim vjerničkim stanovništvom-koje god vjere stanovnici bili te da ih sigurno vrijeđa koketiranje sa sotonističkim značenjem naopakih križeva”, vrvi od kontradikcija, neznanja i javnih optužbi na moj račun i svih koji su sudjelovali u kreativnom procesu i stvaranju izloženog rada. Kontradikcija se javlja u uvjerenju da je svima jasan značaj i poveznica naopakog križa i koketiranja sa sotonizmom s obzirom da u Sisku živi većinsko vjerničko stanovništvo.

Poznavanje biblijskog teksta i osnovne kršćanske simbolike bilo bi kvalitetno polazište za gore navedene izjave i tvrdnje, međutim to ovdje nije slučaj. Iako je rad “300 naopakih križeva” u potpunosti lišen bilo kakvog kršćanskog ili religijskog značaja, te je baziran isključivo na osobnim vizualnim doživljajima i preferencijama, ne preostaje mi ništa drugo nego li se ograditi od krivih optužbi gospođe Grubec te samo navest dobro poznatu činjenicu da je naopaki križ, križ svetog Petra koji je nakon svog mučeništva bio osuđen na smrt razapinjanjem na križu, no budući da se nije smatrao dostojnim smrti jednake isusovoj, tražio je svoje mučitelje da križ okrenu naopako, što je i učinjeno.

Izložba je bila uspješna, izuzetno dobro posjećena, te je dobila samo riječi hvale uz želju da bude što više suvremenog i drugačijeg sadržaja u našem gradu. Galerija je nakon dugo vremena imala opet pretežno mladu publiku na otvorenju, što je samo znak iskoraka i napretka u gradu u kojem se mladež optužuje za lijenost i nezainteresiranost. Grad nam umire, svi smo toga svjesni, žalosno je da ljudi na “pozicijama” svoje vrijeme troše na okrenute simbole dok se stvarnom užasu dopušta da neprekidno hara naokolo.

Ovim putem bih tražio javnu ispriku gospođe Grubec zbog neutemeljenog i uvredljivog povevizavanja mog rada, mojih koautora i mene sa sotonizmom, duhovnim zlostavljanjem i ubijanjem građana.” – stoji u priopćenju Gorana Nježića, uz podršku koautora i suradnika.

Komentirajte